Home stories












































































Började arbetsdagen med en bloggfrukost på Brandstationen, härligt umgänge, goda scones och smakrikt te. Dessutom fick jag bekanta mig med Ida Magntorn, stylist som bland mycket annat skriver inredningsböcker. Jag vill gärna tipsa om hennes senaste bok Home Stories som förutom innehåller fantastiska hemmiljöer även beskriver de olika inredningsstilarna i praktiken. Här finns massa inspiration och nyttiga tips på vägen till ett personligare hem.




















































Ett annat tips är ett besök hos Brandstationen på Hornsgatan i Stockholm. Här hittar du handplockat vintage från många hörn av världen, skyltade i en härlig inredningsmix med mycket gröna växter.

Tack Maria Soxbo, Husligheter för ännu en härlig start på dagen.



2 kommentarer:

  1. Fin-fina tips båda två.
    Boken är favorit just nu och butiken - kanske tur att jag att jag bara är i Stockholm ett par gånger om året....om man säger så :)

    SvaraRadera
  2. Hej Marie! Så roligt att du kom dit och att du gillar boken! Tack!!

    SvaraRadera